It's been a long time...


should'nt have left you..
 
Av någon anledning blev en dag en vecka som blev en månad som blev flera.
Att skriva har fått stått åt sidan för andra fritidsaktiviteter men av någon anledning känner jag just idag att det var dags! So here we go..

Det har hunnit blivit April, påsken är i full... blom(?) och jag befinner mig just nu i kvällssoliga sundsvall. Jag funderar på om en kvällspromenad skulle kunna sitta på sin plats, eller eventuellt en kopp kaffe på balkongen för att avsluta dagen precis som den började.
 
The trip.
På vägen upp igår hann jag inse att jag glömt nycklarna till min kära familj, som dessutom inte bafann sig i stan för tillfället... great! Jag blev dock inte förvånad eftersom mitt minne mer och mer börjar efterlikna de där små orangefärgade fiskarna som inte kommer.. eh.. vad pratade jag om?
 
Det blev iaf därför en tjuvrusning till Jens, då Jens 2 kom och hämtade upp mig på tågstationen (gulle-dig!) Ett snabbt glas vin, en dusch och sedan var det showtime. Något mycket stress gjorde att kvällen tyvärr inte riktigt gick i den andan jag hade hoppats på och vissa störningsmoment spädde på denna känslan. Kvällen blev därför tidig och jag anslöt mig med riddaren i nöden som erbjudit sovplats!
Det bästa med detta erbjudandet var uppvaknandet, med en balkong som ger sol från upp till nedgång praktiskt taget och en kaffemaskin var morgonen väldigt behaglig och jag gillade för en stund att jag glömt nyckeln hemma.
 
Jag fick dessutom en försenad födelsedagspresent som faktiskt fick höga poäng för hur eftertraktad denna varit, och hur bra någon lyssnat;) SÅ nu, har jag en till prydnad att gå till bubblet som herrarna Geneve kom med i onsdags, Tack! :D
 

 Perfekt frukost till balkongsolen;)
 
och i paketet?


 
Så, utvärdering? Dagen idag var top ten i jämförelse med kvällen igår.. ovanligt men sant. Jag träffade många gamla bekanta ..  bittersweet blev snabbt mer sött då jag upptäckte att en viss känsla sakta men säkert runnit av och lämnats likgiltig.. bitterljuvt, söndagens ord=)
 
 
The job
Jag älskar verkligen mitt nya jobb, I have to say! Jag saknar de gamla kollegorna redan men samtidigt känner jag mig mer än välkommen bland mina nya=) Jag hade världens sötaste kvinna inne här om dagen som behövde en riktig makeuplektion men som hade en väldigt skeptisk syn på "sådant som hon inte var van vid" vilket känns rätt vanligt idag. Man vill "go crazy" och prova nya saker men herreGUD som det råkar bli en nyans mörkare/klarare än vad man är van;) hehe sött i alla fall

det har kommit en moisture mist och en gel for decolltage i Chance-seriens eau tendre som jag är lite kär i, speciellt bodymisten, som nu därför också råkade hamna i mitt skåp samma dag vi fick hem den! lättast möjliga återfuktning, Yay!

Är de inte söta?=)

 
dessutom kommer sommarlooken snart, och om jag känner mig själv rätt kommer jag inte att kunna hålla fingrarna borta från denna heller! Speciellt in rouge/solpudret ... vill gärna ha båda dessutom :S
 

 
La company
Veckan i övrigt har bestått av middagar, luncher, fönstershopping, vindate:r och ... Mjau någonting sådant.
Det var ett mindre kaos under och efter grabbarna var här onsdag-torsdag, men de två dagarna gick väldigt snabbt och emellan de lite mer klumpiga händelserna var det väldigt trevligt... Note to self though; är ALDRIG på retro bar and restaurant! VÄrdelös service, och ceasarsalladen saknade; kyckling, parmesan och krutonger, dvs fick vi en grönsallad med rödlök och dressing.. (?!)
 

 
 
följdes av:

vaknade till denna syn, a pile of englishmen...
 

Nej...
Nu blir det ett bad och att tvätta av sig ansiktet, vaknade lite yrt imorse... kom in i badrummet och höll på att skrämma slag på mig själv, svärtan sitter alltså ICKE... i 24h (s sovning) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0