Skolavslutning

 
 
Sådär ja, nu har åk 1 och 2 också haft skolavslutning, med godis, saft&bullar, stipendieutdelning och "den blomstertid"!
 
När jag kom hem var Jocke och lilla fröken ute och lekte i lekparken ❤️❤️ Jag visade hur man blåser maskrosor men det tar nog en stund innan vi lär oss skillnad på att fräsa med näsan och blåsa med munnen (sötnos) 
 
 
 
 
NYX cosmetics
 
Vi fick idag chansen att testa på några av NYX foundations, en heltäckande och en mediumtäckande med lyster. Båda var superfina på men det blir nog den senare som vi beställer, lite tunnare men mer förlåtande mot stora porer och torr hy! 
 
 
 
Tankarna går... Vila nu i frid!
 
Det är otroligt hur påverkad man kan bli av vissa människor. 
 
Jag hade en vän när jag var liten, en bästa vän i perioder som betydde otroligt mycket för mig, en nybliven vän och en granne. 
Hon hade en jäkligt cool storasyster och en söt och blyg lillebror kommer jag ihåg, och jag tror att jag var lite rädd för hennes pappa :p
I mina ögon var det kärnfamiljen som jag föreställt mig den, med familjen som alltid satt samlade vid matbordet och föräldrar som alltid kom i par. 
Jag kommer ihåg att jag ville ha det där som de hade, även om jag nu inte riktigt vet vad det egentligen var jag var så hänförd och imponerad av. 
Kanske var det ett varmt, tryggt hem? Vi ville i alla fall nästan alltid gå dit efter skolan, de hade nog "godare fika" än hos någon annan. 
 
Detta är alltså 13-15 år sedan. De var fortfarande grannar, och man sågs i trapphuset, man hejade men inget mer.
 
Senaste veckan har jag flera gånger funnit mig själv med tårarna ögonen, och ibland har jag fått gå undan för att fälla en ensam tår då jag fått veta att mamman i den här fina familjen kämpat för sina sista dagar!
 
Idag var den dagen, den sista dagen i hennes liv. 
Jag gråter Idag, den 12-åriga tjejen gråter inom mig, och kommer ihåg en underbar kvinna, som del av den där kärnfamiljen, som jag tyckte så mycket om!
 
Vila i frid Kerstin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0