Att skriva för att minnas

 
Jag är tillbaka för ett gästspel! 
Det är förvisso min blogg, men när uppdateringarna bara sker ungefär en gång per år då får man faktiskt kalla det för gästspel!
 
Den enda anledningen till att jag skriver är för att jag då och då blir påmind via Facebook om inlägg jag gjort tidigare år. Det är faktiskt väldigt roligt att kunna gå tillbaka och titta på och läsa om tankar, funderingar och händelser som man nästan glömt bort Att man varit med om.
 
Livet ser så annorlunda ut från år till år, och som alla vet som känner mig så är jag väldigt svag för nostalgi och minnen! Jag kanske ska bli bättre på att lägg ut bilder med långa texter om små vardagliga händelser, för min egen skull.
 
 
Då börjar skrivandet...
Jag kan till exempel skriva att vi upptäckte en kindtand på Elton igår, vilket kan förklara senaste veckans halvknakiga humör och förhöjda blöjkonsumtion! Vi längtar nog hela familjen tills dess att alla tänder är avklarade och slutat bråka med yngste herr Berlin!
 
 
ikväll kommer en nagelkund som ska gifta sig på lördag och behöver fylla på sitt gellack! De ska gifta sig här på ön så jag ska hålla tummarna för att de får det bästa höstvädret skaftö kan erbjuda! Jag tror att det blir en kraftigare röd/lila ton, det känns jätteroligt och originellt, en färg som passar perfekt till höstbröllop!
 
på tal om lack så ska jag nog sätta mig ner och göra en beställning på lite saker som börjar ta slut...
 
Vi hörs!
...och som vanligt; "en kaffe på det här så..."
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0