Rena och laddade för hösten!

 
 
Det brukar vara fullt rejs här mellan 05-21, och efter klockan nio får vi några minuter att sitta ner på, och bara vara! Den stunden är nu!
 
Jag passade på att baka en glutenfri rågbröd-limpa på enklaste vis innan de små skulle sova! Jag har aldrig varit något fan av bröd/bak-mix, men jag är störtkär i finax glutenfria produkter! Jag tror att det beror mycket på att deras recept är enkla och inte kräver 6-7 ingredienser för att fulla tomrummet efter vanligt vetemjöl! 
Så nu sitter vi och äter nybakt och tittar på Jockes favorit "i huvudet på Gunde Svan"
 
 
De små som växer!
Igår var jag och Elton in till stan för lite shopping! Vi handlade lite höstkläder, men det kändes direkt vi kom ut från butiken, som att vi var alldeles för tidigt ute eftersom sommaren bestämt kom tillbaka, bara över dagen igår! 
Varför berättar jag detta då? För att ingen blev gladare än lilla fröken när det var fulväder imorse och hon fick använda sin nya polotröja och jeans! 
 
Lilleman har varit tjurig en dryg vecka men igår kom svaret ; första kindtanden har tittat fram! Så för att försöka lindra en ond mun så blev det lite kall yoghurt, och ett varmt bubbelbad (stora killen) och så sov även han som klubbad sedan!
 
 
 
Nu hoppas jag på sovmorgon imorgon! 
 
Har haft en kund här på eftermiddagen också, en blivande brud som ska gifta sig på lördag faktiskt! Hon skulle skicka bild på naglarna när de fått lite kamerahjälp på lördag! Det blev en supersnygg mörk gammelrosa ton som känns modern, höstig, och lite kaxig! Med andra ord helt rätt val! 
 
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0